טיפולי מוסך ברכבי יונדאי

דגמי יונדאי המוכרים והפופולאריים כדוגמת יונדאי גטס, אקסנט, טוסון ואלנטרה מיוצרים על ידי חטיבת ייצור הרכבים של יונדאי-קאיה שבסיסה בדרום קוריאה. החברה נמנית כיום על חמשת יצרניות הרכב המובילות בעולם, ומוכרת קרוב לארבע מליון יחידות בשנה. היבואן הרשמי של יונדאי מוטור בישראל היא קבוצת כלמוביל, המעמידה לרשות הצרכנים אולמי תצוגה ומוסכים מורשים הפזורים בכל רחבי הארץ. כמו כל סוגי הרכבים, גם דגמי יונדאי השונים נדרשים לטיפולים שוטפים ותיקונים מעת לעת, ובעליהם יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של מרכזי שירות ומוסכים.

סוגי מוסכים לטיפול ברכבי יונדאי

כאמור, ניתן לטפל ברכבי יונדאי במוסכים רבים אותם ניתן לחלק לשלוש קטגוריות מרכזיות – מוסכים פרטיים, מוסכים המצויים בהסדר עם חברות הביטוח, ומוסכים מורשים מטעם היבואן. מוסכים פרטיים עשויים להציע מחירים זולים יותר עבור טיפולים וחלפים, והינם זמינים גם עבור אנשים המתגוררים במרחק מה ממרכזי השירות המורשים. יחד עם זאת, מכיוון שמוסכים פרטיים אינם מורשים לטיפול על ידי היבואן, הם אינם מחויבים לספק ללקוחותיהם חלפים מקוריים, ואילו האחריות המסופקת על העבודה עשויה להיות מוגבלת. לעומתם, מוסכים המצויים בהסדר עם חברות הביטוח מחויבים לתיקון מהיר יחסית של נזקי רכב במידה שהלקוח מבוטח, ואף מציעים עלויות נמוכות יותר בזכות השתתפותה של החברה. ואולם, במוסכי הסדר שאינם מורשים מטעם היבואן עלולה שוב להתעורר בעיית החלפים והאחריות, כך שבסיכומו של דבר עשוי החיסכון בטווח הקצר להוביל להוצאה נכבדת בטווח הארוך.

לכן, הבחירה הטובה היותר עבור בעלי רכבי יונדאי היא לפנות אל מוסכים מורשים מטעם קבוצת כלמוביל, העומדים בקריטריונים מחמירים של היצרן מבחינת תהליכי העבודה, המקצועיות ואיכות השירות. מוסכים אלו מספקים רק חלפים מקוריים באחריות של שנתיים, ומכיוון שהינם מומחים ברכבי יונדאי באפשרותם להציע טיפולים מותאמים ברמת הגבוהה ביותר.

טיפולים ועלויות

קיימים סוגים רבים של טיפולי מוסך לרכבי יונדאי, כדוגמת הכנה לטסט, טיפול 10,000 או על פי הוראות היצרן, תיקוני חשמל ומיזוג אוויר, תיקון המערכת הממוחשבת במחלקת הדיאגנוסטיקה, וכן שיפוצי מנוע ופחחות. עלויות התיקון משתנות כאמור בין סוגי המוסכים באופן כללי, ובפרט כאשר מדובר במוסכים פרטיים או אפילו פיראטיים שאינם מחויבים לתנאי איגוד המוסכים. על פי רוב נעה עלות שעת עבודה במוסך מורשה על ידי היבואן בין מאתיים ועשרה למאתיים וחמישים שקלים, ואילו טיפול 10,000 ללא תוספות עשוי לנוע בין שש מאות לתשע מאות שקלים. חשוב לציין כי השמירה על תקינותו של הרכב מצויה באחריות הבעלים, ושניתן להימנע מהוצאות כבדות על ידי תחזוקה שוטפת כמצוין בחוברת היצרן.

אנשים המגיעים למוסך מורשה יבואן יכולים להיות בטוחים כי יקבלו את השירות המקיף והטוב ביותר, אך כאשר פונים אל מוסך פרטי שאינו מורשה לטיפול תקופתי חשוב להקפיד כי מתבצעת בדיקת מצתים, פלטינות, בלמים וגיר, וכן החלפת שמנים ומסנני אוויר ושמן. בכל מקרה, יש לקבל הצעת מחיר מפורטת לפני תחילת העבודה, ולבקש כי המכונאי יסביר ואף יראה ללקוח את הליקויים הדורשים תיקון.

איך שומרים על ערך הרכב ?

הקפדה על בדיקות וטיפולים תקופתיים מיועדת בראש ובראשונה להבטחת התקינות והבטיחות, אך גם לשמירה על ערכם של רכבים הנתונים באופן טבעי לבלאי ולתקלות. במוסכים מורשי יבואן עוברים העובדים השתלמויות מיוחדות המכשירות אותם לטפל במערכותיהם השונות של דגמי יונדאי, החל בבקרת האקלים ועד לתיקוני פחחות, מה שמבטיח כי ערכו של הרכב לא יפחת בשל ליקויים שלא טופלו כראוי. מלבד זאת, בעלי רכבי יונדאי יכולים לתרום במו ידיהם לשמירה על ערכם במספר דרכים, כדוגמת הימנעות מנסיעה על מיכל ריק, שמירה על ניקיונו של תא הנוסעים ומרכיביו, והימנעות מעישון בתוך המכונית.

שתפו את הפוסט:

פוסטים נוספים

רוצה שנחזור אליך?

נשמח לחזור אליך

אנא מלאו את הפרטים

ונשמח לחזור אליכם בהקדם בכל נושא, בקשה או שאלה.

×

 

שלום לך!

בחר איש קשר ליצירת קשר

× שלום, איך אפשר לעזור?